تبلیغات شما


لود


۰۰ / ۸ / ۱۵ ۱۲:۰۷

صفحه اصلی / سلامت


چه ورزش هایی برای تمرکز فایده دارد؟

زمانی که انسان تمرکز داشته باشد از پراکندگی ذهن در امان می ماند. ولی ایجاد تمرکز در ذهن کار چندان آسانی نیست و با روش ها و راه های مختلفی می شود این فرایند ذهنی را افزایش داد. براساس تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان و محققان انجام فعالیت های ورزشی برای تمرکز بهتر است و ورزش هایی برای تمرکز بهتر است که عملکرد ذهنی ما را تغییر و بهتر کند. فواید ورزش کردن از خیلی زمان های پیش برای انسان به اثبات رسیده است. ورزش کردن برای بیماری های روانی نیز بهتر است. در کل ورزش هایی برای تمرکز بهتر است و ورزش هایی برای آمادگی جسمانی لازم است. کسانی که می خواهند تمرکز ذهنی آنها بهتر شود؛ ورزش هایی برای تمرکز بهتر است که برای آنها توصیه می کنند. پس کسانی که تمرکز ندارند از ورزش به عنوان پاد زهر استفاده می کنند. ما زمانی که تمرکز نداشته باشیم هم در زندگی عادی و هم در مطالعه کردن یا درس خواندن دچار مشکل می شویم .پس کسانی که احساس می کنند تمرکز پایین دارند ورزش می کنند. ولی آن ورزش هایی برای تمرکز خوب است که زیاد سنگین نباشند. ورزش هایی برای تمرکز بسیار خوب است که در این مقاله به آنها اشاره کرده و نحوه تاثیر آن بر بدن را مورد برسی قرار می دهیم.


بیشتر بخوانید:ورزش هایی برای مقابله با افزایش سن


ورزش کردن برای انسان بسیار مفید است انسان ها معمولا انواع مختلف ورزش ها را انجام می دهند در کل هر فعالیت بدنی که بصورت مرتب و منظم باشد برای بدن انسان مفید است. لازم نیست حتما برای ورزش کردن به صورت حرفه ای ورزش بکنیم و در سطح مسابقات ورزشی فعالیت انجام بدهیم . همین که روزانه تا یک ساعت پیاده روی کنیم یا نیم ساعت بدویم کافی است و ورزش مورد نیاز بدن را انجام داده ایم. ورزش هایی برای تمرکز مفید هستند که با هدف و مطابق برنامه و به صورت روزانه باشند تا هم فعالیت ذهنی خود را بالا ببریم هم بتوانیم خالی از استرس و اضطراب باشیم و اینک به ورزش هایی که برای تمرکز مفید هستند می پردازیم.

یوگا

یوگا

هر وقت سخن از تمرکز و ورزش می شود به طور ناخودآگاه ورزش یوگا را تصور می کنیم. ورزش هایی برای تمرکز خوب است که در آن بدن ، روح و مغزبا هم فعالیت داشته باشند. در ورزش یوگا نیز بدن ، روح و مغز در کل بدن بر اثر حرکات کششی و تمرکز فکری با هم مرتبط می شوند. بسیاری از مردم جهان بخصوص خانم ها این ورزش را برای جلب توجه و مد انجام می دهند در حالی که یوگا یکی از بهترین ورزش هابرای سلامتی انسان است. یوگا در لغت به معنای اتحاد است یعنی کل بدن در یک راستا و یک هدف تمرکز می کند برای رها شدن ؛ و فرد در خود احساس راحتی می کند. این ورزش تاثیر زیادی بر گردش خون در کل بدن دارد همه ما شنیده ایم که وقتی کسی اشتباهی انجام می دهد می گوید خون به مغزم نرسید و در اثر این ورزش خون در کل بدن به گردش درآمده و اکسیژن و ویتامین ها را بر کل بدن از جمله مغز که در تمرکز اثر دارد می رساند. پس ورزش هایی برای تمرکز خوب است که جریان گردش خون را در کل بدن بهبود ببخشد. همچنین در اثر ورزش یوگا در کل بدن تعادل ایجاد می شود این ورزش بر اثر قاعده ای که دارد در کل بدن بر اثر تمرکز به وزن بدن تعادل ایجاد می کند پس ورزش هایی برای تمرکز مناسب است که در آن بین تمام اعضای بیرونی بدن و داخلی بدن تعادل ایجاد می شود پس یوگا ورزشی است که عملکرد مغز را بهبود می بخشد.


بیشتر بخوانید:آموزش حرکات یوگا + عکس


پیاده روی

پیاده روی جزو راحت ترین و ساده ترین ورزش هایی است که برای بدن خیلی مفید است. اکثر دکترها به بیماران نیز توصیه پیاده روی می کنند. ورزش هایی برای تمرکز بهتر است که در ذهن وجسم با هم تاثیر بگذارد و اگر پیاده روی در یک فضای باز مثل جنگل یا کوه باشد بسیار تاثیر گذار خواهد بود. چون این ورزش به صورت هوازی و قدرتی می باشد بسیار برای ذهن خوب است و پیاده روی سریع هم جزء آن ورزش هایی برای تمرکز است که زیاد مردم از آن استفاده می کنند بسیاری از مردم پیاده روی را ورزش حساب نمی کنند ولی پیاده روی ورزش است و مثل بقیه ورزش ها باید به آن دقت و توجه کرد ورزش هایی برای تمرکز مفید است که دقت ومنظم انجام بپذیرد. پیاده روی باعث بهتر شدن عملکرد قلب وجلوگیری از سکته قلبی و خطر بیماری های قلبی می شود. پیاده روی بر عملکرد مغز نیز تاثیر فراوانی دارد به طوری که با نیم ساعت پیاده روی با سرعت متوسط و به طور منظم باعث افزایش خون رسانی و اکسیژن به مغز می شود و چون پیاده روی یک ورزش هوازی است ضربان قلب را افزایش داده و باعث پمپاژ خون به مغز می شود و در اثر جریان یافتن راحت خون قدرت تمرکز فرد افزایش می یابد.

دویدن یا ورزش دوومیدانی

دوومیدانی جزء ورزش هایی هست که نیاز به امکانات زیادی ندارد و هنگام دویدن کل بدن هماهنگ است ورزش هایی برای تمرکز بهتر است که کل اعضای بدن هماهنگ باشند با دویدن عضلات کل بدن از جمله ماهیچه ی پا و دست محکم می شود و عضلات مغز تقویت می شوند ورزش هایی برای تمرکز مفید است که روی مغز نیز تاثیر بگذارد و باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شوند. اگر دویدن را در زمین هایی انجام دهیم که در آن زمین ها موانعی برای پریدن باشند و بتوانیم بین اعضای بدن وسیستم عصبی مغز و قدرت تفکرو تصمیم گیری خود هماهنگی ایجاد کنیم قطعا روی بهبود یافتن تمرکز ذهنی خود نیز کار کرده ایم .در کل اگر هر نفر حدود 30 دقیقه در روز را به دویدن مشغول باشد یکی از ورزش هایی برای تمرکز را انجام داده است. و هم از لحاظ جسمی وهم از لحاظ روحی خود را بسیار تقویت کرده است در کل دویدن باعث می شود انسان اضطراب و استرس را از خود دور کند و هم عملکرد ذهنی و اجرایی خوبی داشته باشد.

گلف

گلف

ورزش هایی برای تمرکز بهتر است که در آن ذهن هم زمان با بدن به دقت و منظم فعالیت کنند. گلف ورزشی است که معمولا افراد ثرتمند یا سیاستمداران و هنرمندان به آن علاقه دارند و انجام می دهند. و مردم عادی زیادی نمی توانند به این ورزش فوق العاده جذاب بپردازند. ورزش گلف به صورتی است که کسی چوب گلف را به دست می گیرد تا توپ را بزند باید تمرکز بالایی داشته باشد تا بتواند توپ را داخل سوراخ زمین بازی بیاندازد. کسی که ورزش گلف را انجام می دهد قبل از زدن توپ چند نفس عمیق می کشد و محاسبات دقیق ذهنی بین فاصله توپ و نقطه ی فرود توپ را می کند تا بتواند توپ را داخل سوراخ زمین بازی بیاندازد. پس به این ترتیب ذهن انسان همراه با چالش و فعالیت زیادی همراه است که فقط با تمرکز بالا جواب می دهد . و بازی گلف در واقع یک نوع تمرین برای تمرکز کردن بالا هست و ورزش هایی برای تمرکز بهتر است که در آن تمرین تمرکز نیز انجام شود . اکثر سیاستمداران ورزش هایی برای تمرکز انجام می دهند که بتوانند در مورد مسائل مهم تمرکز و تصمیم گیری کنند و اکثر سیاستمداران آمریکایی در اوقات فراغت خود به این ورزش مشغول هستند.


بیشتر بخوانید:مدال های ایران در المپیک توکیو 2020


نتیجه گیری و پیشنهاد

ورزش هایی برای تمرکز خوب است که تمام اعضای بدن به صورت هماهنگ با هم فعالیت کرده و به صورت یکنواخت انجام بگیرد در کل می دانیم که ورزش کردن بسیار برای بدن مفید است و این می تواند یک ورزش معمولی مانند پیاده روی یا دویدن و حتی دوچرخه سواری باشد . و همچنین ورزش هایی برای تمرکز بهتر است که گردش خون را در بدن به صورت یکنواخت به جریان در آورده و با افزایش ضربان قلب در اثر ورزش خون را راحتر به تمام نقاط بدن می رساند. و ورزش هایی برای تمرکز مناسب نیست که سخت و طاقت فرسا باشد و ممکن است بر تمرکز تاثیر منفی بگذارد. پیشنهاد ما این است که ورزش هایی برای تمرکز بالا را به صورت جدی و روزانه انجام دهیم تا در زندگی و فعالیت های روزانه خود تمرکز کافی داشته باشیم.


حجت میرزایی


نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری رخ در وب سایت منتشر خواهد شد

در حال بارگزاری نظرات ...