تبلیغات شما


لود


۰۱ / ۷ / ۶ ۰۹:۲۵

صفحه اصلی / سلامت


فواید (( بیوتین )) چیست؟ [ فواید بیوتین برای مو ]

بیوتین یک ویتامین حل شده در آب است و در خانواده ی ویتامین های B قرار دارد. به نام ویتامین B7 یا ویتامین H نیز شناخته می شود. برخی از افراد از امپول بیوتین برای تامین ویتامین بیوتین خود استفاده می کنند.  بیوتین برای مو و سالم ماندن ناخن و پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما به اندازه ی کافی بیوتین مصرف نکنید، امکان دارد دچار مشکلات پوستی و ریزش مو بشوید. در برخی از موارد، بیوتینی که شما از راه رژیم غذایی تان جذب بدن می کنید برای بهره مند شدن از مزایای این ویتامین کافی است و بیوتین برای مو حائز اهمیت می باشد.

بررسی های انجام شده در تاثیرات بیوتین برای مو

عده ای از افراد به دلیل اینکه از مزایای این ویتامین بیشتر سود ببرند، استفاده از بیوتین خود را بیشتر می کنند. کراتین یک پروتئین اصل است که برای مو، ناخن و پوست بیوتین ایجاد می کند. محققان درباره ی تاثیرات بیوتین برای مو و رویش آن تحقیقاتی انجام داده اند، اما تا به امروز، مدرک کمی به دست آمده است که اثبات کند استفاده ی زیاد از بیوتین امکان دارد به رویش مو کمک کند.

همچنین در بررسی هایی که در سال ۲۰۱۵ ‌انجام شد به زنانی که موهای نسبتا کمی داشتند، به مدت نود روز و روزی دوبار مکمل پروتئینی دریایی MPS داده شد که سرشار از ویتامین بیوتین است. در آغاز و اتمام دوره ی بررسی، تصویری از قسمت های پوست سر که موهای خیلی کمی دارند گرفته شد. پژوهشگران به این نتیجه دست یافتند زنانی که مکمل بیوتین استفاده کرده اند، رشد موی بسیار خوبی داشته اند. در سال ۲۰۱۲ بررسی هایی توسط همین پژوهشگران انجام شده بود و همین نتیجه را اثبات کرده بود.

در طول روز به چه میزانی از بیوتین برای مو و دیگر اعضای بدن احتیاج دارید

کم بودن بیوتین برای مو و دیگر اعضا یک مشکل اساسی در بدن است. انجمن دارویی و غذایی آمریکا اندازه ی مشخص شده و پیشنهاد شده ای برای گرفتن بیوتین عرضه نداده است. در طول روز هر کس به اندازه ی کافی به بیوتین احتیاج دارد و بیوتین برای مو بسیار موثر است و به اندازه ی کافی مصرف بیوتن از ریزش مو جلوگیری می کند. در طول روز هر کس بستگی به سنی که دارد، باید بیوتین مصرف کند و بستگی به سلامت عمومی و جنسیت او متفاوت است. محققان دستورالعمل های زیر را بیان کرده اند.

هر رده سنی روزانه چه مقدار بیوتین مصرف کنند

مقدار بیوتن برای مو در رده سنی متفاوت

ده سال یا بیشتر: باید سی الی صد میکروگرم در طول روز بیوتین جذب بدن کنند.
کودکان و نوزادان: از وقت تولد تا سه سالگی، ده الی بیست میکروگرم باید بیوتین مصرف کنند.
کودکان چهار الی شش ساله: باید بیست و پنج میکروگرم در طول روز بیوتین مصرف کنند.
و زنانی که حامله هستند و شیر می دهند به اندازه ی زیادی به بیوتن احتیاج دارند.

در این باره اندازه ی مصرف بیوتین مورد نیازتان را با دکتر خود در میان بگذارید. با استفاده از مکمل بیوتین یا از راه رژیم غذایی، نیازی که بدنتان به بیوتین دارد را جواب دهید. بیوتین برای مو در زنان باردار بسیار خوب است زیرا در دوره ای از بارداری موی زنان ریزش زیادی دارد.

تامین بیوتین برای مو توسط غذاهایی که مملو از بیوتین است:

اگر می خواهید بیوتین خود را بیشتر کنید، می توانید غذا هایی که مملو از بیوتین است را در رژیم غدایی خود قرار دهید. خوراکی هایی مانند: اسفناج، هویج، سیب، موز، کاهو، گل کلم و قارچ دارای بیوتین هستند.

به این نکته توجه کنید که گرما باعث می شود که اثر بخشی بیوتین را کم کند، در این صورت بهتر است که این ماده ی غذایی را به صورت خام استفاده کنید یا از حرارت کم استفاده کنید. مقادیر بیوتین در هر ماده ی غذایی متفاوت است، دانسته های مربوط به ارزش تغذیه ی خود را بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند آیتم هایی را تعیین کنید که بیوتین بیشتری دارند.

رژیم غذایی مناسب برای تامین بیوتین برای مو:

رژیم های غذایی مناسب هم می توانند موجب شوند که ویتامین های مختلفی از طریق غذاهایی که مصرف می کنید جذب بدن شوند. یک رژیم غذای متعادل، برای بدن خیلی مفید و ضروری است و شما می توانید با استفاده از طیف گسترده ای از غذاها باز هم به هدفتان در کم شدن وزن دست پیدا کنید. بیوتین برای مو و دیگر اعضای بدن با داشتن رژیم غذایی خوب موجب آن می شود که جلوی ریزش مو را بگیرد و برای تقویت کردن موی سر بسیار موثر است.


بیشتر بدانید: رژیم غذایی کریس رونالدو برای تندرستی و سلامت جسمی


بیوتین چیست و آیا بیوتین برای مو موثر است؟

بیوتین برای مو بسیار موثر است ولی کمبود آن هم باعث ریزش مو می شود و خوب است با نشانه های کمبود بیوتین برای مو و دیگر اعضای بدن آشنایی داشته باشید:
ریزش مو، افسردگی، تشنج، کم اشتهایی، درد عضلانی، مشکلات پوستی و خشکی آن، احساس سوزن سوزن شدن و سوزش در پاها و دست ها، مشکل به خواب رفتن و بیخوابی، خشکی چشم ها، ترک هایی در گوشه های دهان، مشکل در راه رفتن، احساس خستگی ، بثورات پوستی قرمز رنگ مخصوصا در صورت، دیده می شود.

کم بودن بیوتین برای مو به چه صورت مشخص می شود؟

کم بودن بیوتین برای مو  به چه صورت مشخص می شود؟

نشانه های کم بودن بیوتین برای مو و اعضای بدن امکان دارد با بسیار از بیماری های دیگر شباهت داشته باشد و اشتباه گرفته شود. اگر نشانه های شما ناشی از بیماری دیگر باشد، پزشکتان ابتدا علائم را براساس بیماری مورد نظر علاج خواهد کرد و اگر علائم رفع نشود، تمام احتمالات مورد بررسی واقع می شود.

اگر دکتر دچار شک و تردید شود که بدنتان کمبود بیوتین دارد، آزمایش دادن خون باعث می شود میزان بیوتین موجود در خونتان مشخص شود. در صورتی که لازم باشد آزمایش خون تخصصی تری صورت می گیرد تا تمام فاکتورها ارزیابی شوند. براساس این ارقام، می توان به این نتیجه پی برد که بدن شما بیوتین دارد یا ندارد. در بعضی اوقات پایین آمدن میزان ویتامین B7 زمینه ساز یک بیماری است. بیوتین برای مو بسیار خوب است و صد البته که جذب بیش از حد این ویتامین باعث رشد بی رویه ی مو می شود.


بیشتر بخوانید: مولتی ویتامین چیست؟ بهترین مولتی ویتامین ها برای کمبود مواد مغذی کدامند؟ 


چه عواملی می توانند باعث کم شدن بیوتین برای مو و در بدن شوند:

بعضی از داروها می توانند موجب آن شوند که بدن نتواند به شکل درستی بیوتین را به خود جذب کند. این داروها حاوی داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک ها می باشند و میکروب های خوب روده را که می توانند به صورت طبیعی بیوتین ایجاد کنند، را از بین می برند. بعضی از عارضه ی مزمن روده امکان دارد جلوی جذب ماده ی مغذی از راه تغذیه را بگیرد. این عارضه شامل  بیماری هایی همچون کولیت و کرون می باشد.

چه عواملی می توانند باعث کم شدن بیوتین برای مو و در بدن شوند:

بررسی بیوتین برای مو با کمبود بیوتینیداز

این مشکل وراثتی، خیلی کم است. کم بودن بیوتینیداز اجازه نخواهد داد بدن، بیوتین را بازیابی کند. بدن انسان می تواند از بیوتین قبل از خارج شدن آن از بدن، چند بار استفاده کند. کسانی که دچار کمبود بیوتینیداز هستند نمی توانند بیوتین را بازیابی کنند. این مشکل معمولا در ماه هایی اول زندگی مشخص می شود و علائم زیادی دارد. این علائم طبق معمول در طول چند ماه پس از متولد شدن خود را نشان می دهد.

مکمل های بیوتین برای مو:

اگر احساس می کنید به انداره ی کافی از رژیم غذایی خود بیوتین برای مو و بدنتان جذب نمی کنید، یا می خواهید بیوتین برای مو و بدنتان را بیشتر کنید، استفاده از مکمل در این امر به شما می تواند کمک کند.ه باشد. بیوتین هم به صورت کپسول و هم به شکل قرص مکمل وجود دارد. مکمل ها را از برندها و تولید کننده های ارزشمند می توانید فراهم کنید.

نوشته هایی که بر روی محصول قرار دارد را با دقت بخوانید. افراد زیادی می توانند از مکمل بیوتین برای مو و دیگر اعضای بدن خود استفاده کنند. این مکمل اغلب عوارض جانبی ویژه ای ندارد، اما امکان دارد در بعضی از افراد حالت اسهال و تهوع را به وجود آورد.

در پایان شما می توانید همراه با غذا مکمل بیوتین استفاده کنید تا از حد ممکن از عوارض جانبی آن کاسته شود. در صورت اطمینان، قبل از استفاده ی مکمل بیوتین ابتدا با دکتر خود در این باره گفت گو کنید. دکتر می تواند بهترین نسخه از بیوتین  را برای مو و بدنت شما بنویسد.

محقق: سوران مروت پور


حجت میرزایی


نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری رخ در وب سایت منتشر خواهد شد

در حال بارگزاری نظرات ...