آخرین اخبار
لود
۰۰ / ۸ / ۲۶ ۰۱:۵۳
صفحه اصلی / سلامت
برای اینکه به دلیل این بیماریکه حدودیت زیاد بود حتی بعد از این بیماری نیز روش های خوبی است برای اینکه دورکاری کنیم و کارهای شخصی خود را نیز تا حد امکان به روش آنلاین پیش ببریم، در این میان معرفی بهترین بانک برای افتتاح حساب آنلاین جهت انجام خدمات غیر حضوری و آنلاین بیشتر مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.
لذا در این مقاله برای سهولت در انتخاب بهترین بانک برای انجام خدمات غیر حضوری به معرفی بهترین بانک برای افتتاح حساب آنلاین میپردازیم.
معرفی بهترین بانک برای افتتاح حساب آنلاین
افتتاح حساب آنلاین(خدمات غیرحضوری) یا شوی تبلیغاتی؟
چرا افتتاح حساب آنلاین برای بسیاری از بانکها ممکن نیست؟
بانکداری الکترونیکی در سالهای اخیر در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است و در حال حاضر بسیاری از خدمات بانکی بهصورت غیرحضوری و آنلاین صورت میگیرد. شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت گشته و باعث شده رشد این رویه سرعت بیشتری به خود بگیرد و بسیاری از فعالیتها همچون احراز هویت و افتتاح حساب بهصورت غیرحضوری انجام شود، هم اکنون با اعلام محدودیتهای شدیدتر برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا وجود این خدمات و سرویسها اهمیت بسیار جدیتری پیدا کرده است.
با اینکه همهگیری کرونا باعث شد تعداد بیشتری از بانکها توسعه خدمات غیرحضوری خود را دنبال کنند اما این خدمات همچنان ناقص و به قدری ناکافی است که نمیتواند زمینه عدم حضور مشتریان در شعب را فراهم کند؛ در این میان از دوازده بانک بررسی شده تنها در سه بانک، خدمات افتتاح حساب اول، افتتاح حساب دوم و درخواست تسهیلات به صورت غیرحضوری برای مشتریان ممکن شده است؛ بانک آینده، پارسیان و رسالت هر سه خدمت را به صورت غیرحضوری ارائه میدهند؛ در مقابل سه بانک کشاورزی، سپه و رفاه هیچ یک از سه کار را به صورت غیرحضوری ارائه نمیکنند.
معرفی بهترین بانک برای افتتاح حساب آنلاین، همچنین افتتاح حساب اول تنها در بانکهای پاسارگاد، پارسیان، آینده و رسالت به صورت مجازی قابل انجام است، اما برای افتتاح حساب دوم با توجه به این که فرد مشتری بانک محسوب شده و نیاز به احراز هویت مجازی نیست در نه بانک از دوازده بانک امکان مذکور فراهم شده است.
نکته قابل تامل اینکه با توجه به افزایش تعداد و انواع وامهای بانکی و حمایتی در پی شیوع ویروس کرونا نیاز به دریافت خدمات آنلابن مربوط به درخواست تسهیلات نیز افزایش یافته لیکن تنها شش بانک از مجموع بانکهای بررسی شده این خدمت را به شکل آنلاین ارائه میدهند.
بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با هدف گسترش بانکداری الکترونیک و سرعت بخشيدن به ارائه خدمات در شعب، نسبت به راه اندازي سامانه افتتاح حساب آنلاين اقدام نموده است، به این صورت که در ابتدا باید فرم الکترونیکی مربوطه را تکمیل و پس از پرداخت وجه، کد پیگیری دریافت کنید، سپس با دردست داشتن کد پیگيري و کارت ملي هوشمند به شعبه انتخابی خود نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه کرده تا همکاران بانک در کمترین زمان نسبت به فعال سازی حساب شما و تحويل ابزارهای برداشت اقدام کنند.
رییس اداره کل انفورماتیک بانک صادرات ایران همزمان با معرفی سامانه شمس (شعبه مجازی سپهر) بانک صادرات ایران، از عملیاتی شدن افتتاح حساب مجازی در ایام دهه فجر سال جاری خبر داد؛ به این صورت که مشتریان و متقاضیان استفاده از شعب مجازی بانک صادرات ایران میتوانند با مراجعه به نشانی: https://shams.bsi.ir بدون مراجعه به شعبه، خدمات متنوع بانکی را از این سامانه دریافت کنند.
با ورود ساده و استفاده از کد ملی میتوان خود را به این سامانه معرفی و به خدماتی که بانک صادرات ایران و شبکه بانکی ارائه میدهند، دسترسی یافت، هم اکنون به دلیل مشکلات احراز هویت غیرحضوری، برخی از خدمات نیازمند مراجعه به شعبه است اما به مرور با حل شدن مشکل احراز هویت مجازی با کمک واحدهای ذیربط، الزامی برای مراجعه به شعبه برای دریافت خدمات بانکی وجود نخواهد داشت و همه فعالیتها قابلیت انجام از درون منزل را خواهد داشت؛ در آخرین نسخهای که از این سامانه برای رونمایی در دهه مبارک فجر آماده گشته، امکان افتتاح حساب به صورت آنلاین نیز فراهم شده و میتوان ضمن واریز پول، سایر خدمات بانکی را نیز انجام داد.
آنچه که به وضوح دیده میشود این است که رویکرد استقرار سیستمهای بانکداری دیجیتال بیش از آنکه برای عامه مردم کاربردی باشد یک شوی ناقص تبلیغاتی به نظر میرسد؛ حتی در دیجیتالیترین سرویسها که اینترنت بانک و موبایل بانک است ما هنوز نگاه بانکداری دیجیتال نداریم و بر همان نگاه سنتی مصر هستیم و فرض میکنیم همان سرویس سنتی را قرار است روی موبایل انجام دهیم.معرفی بهترین بانک برای افتتاح حساب آنلاین را برایتان توضیح می دهیم.
این نگاه برای پاندمی با جدیت کرونا نتیجهای ندارد جز این اول از همه خود بانک آسیب میبیند نمونه آن هم پرسنل بانکی بودند که در دوران شیوع کرونا از دستشان دادیم یا آسیب دیدند. در صورتی که اگر بانکداری دیجیتال راهاندازی شده بود، نیازی به مراجعه گسترده به شعب و این پرسنل نبود.
در این میان این نکته نیز حائر اهمیت است که به چه میزان مشتریان بانکی از امکان افتتاح حساب به شکل غیر حضوری در بانکها مطلع هستند؟ در دنیای بانکداری دیجیتال باید در جایی که مشتریان حضور دارند اطلاعرسانی صورت گیرد اما ارتباط شبکه بانکی با مشتریان چندان برقرار نیست برای مثال بانکها در شبکههای اجتماعی حضور صحیح و غیرتزیینی ندارند.
علی رغم اینکه اطلاع رسانی صحیحی در خصوص افتتاح حساب آنلاین در بانک ها صورت نگرفته، بستر مناسبی نیز برای انجام خدمات الکترونیکی من جمله افتتاح حساب آنلاین فراهم نیست، کارتهای هوشمند به درستی عمل نمیکنند و در حال حاضر نیز بانک مرکزی در حال دنبالکردن روشهای دیگری است، که احتمالا به سرعت نتیجه خواهد داد، تا بتوان با استفاده از موبایل، کدملی و با رمز دو مرحلهای درباره احراز هویت به نتیجه مطلوب رسید.
همچنین درباره درخوست تسیهلات به صورت آنلاین نیز این چالش وجود دارد که محاکم ما هنوز آن چیزی را به عنوان قرارداد میپذیرند که قرارداد کاغذی امضا شده باشد. در صورتی که اگر کارت ملی هوشمند ما واقعا هوشمند عمل کند خواهیم توانست مثل سایر کشورها رفتار کنیم و قوه قضاییه تقاضای دریافت تسهیلات از داخل منازل با امضا از مجاری دیجیتال را بپذیرد.
سرمایه گذاری قسمت سوم: معرفی 10 بانک پر سود برای سرمایه گذاری
در حال بارگزاری نظرات ...